Zapraszam chętnych do wzięcia udziału w eksperymencie
#11
Pierwszy post jest trochę dezinformujący, bo jednocześnie pisze o powtórzeniu eksperymentu LaBerge oraz o sprawdzeniu samej komponenty WBTB bez MILD. Onejromancie ostatecznie chodzi o ten drugi cel, przy zachowaniu pozostałych parametrów  badania La Berga.
Niemniej myślę, że trzeba ten protokół dopracować, według mnie jeden tydzień na każdy etap to zdecydowanie za mało i niesie ze sobą ryzyko wpływów losowych ( w tym autoindukcji LD ). Powtórzę się, ale badanie w tygodniowych etapach było by jak badanie szybkości ryb w wannie :)

Proponuję okresy miesięczne z tygodniowymi odstępami albo okresy dwutygodniowe z dwutygodniowymi odstępami. Po wstaniu o określonej porze uważam za konieczne opuszczenie łóżka, następne aktywności są dowolne, pod warunkiem że będą takie same przez cały czas trwania eksperymentu. Oczywiście za wyłączeniem złożonych technik znanych w osiąganiu LD.
Zakładam, że w takim luźnym badaniu nie będzie możliwa dyscyplina w regularności pór kładzenia się i całkowitego czasu snu, dlatego polecam po prostu wszystkie okoliczności czasowe notować i raportować.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#12
"Pierwsza noc eksperymentu za mną, mam kilka pytań bo nie wszystko jest dla mnie jasne.
  • 1tydz 90min, 2tydz 60min, 3 tydz 30min czy 10min?"
====================
trzeci tydzień 30 minut i chyba będzie trzeba wprowadzić czwarty tydzień bo [b]incestus mówi, ze eksperyment powinien trwać przynajmniej miesiąc[/b]


  • "W oryginalnym eksperymencie uczestnicy po okresie aktywności mózgu kładli się z powrotem spać na 1,5h i znów wstawali? po co? czy te 1,5h jest jakieś obligatortyjne czy moge po tym okresie czuwania iść kimać przez 2 czy 3 godziny? dzisiaj spałem od 5:30 do 8:40 bo nie wiedziałem czy mam wstawać po półtorej godziny czy nie."
    =================
  • Możesz spać po tym okresie ile chcesz to bez znaczenia z tym 1,5h być może chodziło, żeby przynajmniej jeden cały cykl snu zaliczyć po przerwie.

  • "Napisałeś też, że mamy w trakcie czuwania nie stosować żadnych technik ułatwiających osiągniecie LD, jednak w oryginalnym eksperymecie uczestnicy 10 minut przed ponownym zaśnięciem stosowali MILD. "back in bed they set their alarm to awaken the in 90min, then practiced a modified MILD exercise for at least 10min until they fell asleep" -wynika z tego, że źle prowadzisz eksperyment. Wyniki eksperymentu także to potwierdzają, wnioski jakie wyciągnięto mówią wyraźnie, że stosowano MILD-a w trakcie czuwania. "
  • =======================
  • Celem naszego eksperymentu jest testowanie czystego wbtb a nie MILD jak w eksperymencie LaBerga dlatego nie można stosować w przerwie żadnych metod wywoływania ld bo wówczas nie wiadomo by było czy ld wywołalo wbtb czy zastosowana technika.

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#13
Jako iż niektórzy zbliżają się do końca pierwszego etapu eksperymentu i szykują raporty mam prośbę aby na koniec raportu dotyczącego pierwszych 7 dni eksperymentu dodali odpowiedzi na pytania:

- czy przerwanie snu na 90 minut poprawiło/pogorszyło/nie wpłynęło na jakość snu w dużym/średnim/małym zakresie.

- czy przerwanie snu na 90 minut poprawiło/pogorszyło/nie wpłynęło na pamiętanie snów w dużym/średnim/małym zakresie.

- czy przerwanie snu na 90 minut poprawiło/pogorszyło/nie wpłynęło na jakość treści i formy snów w dużym/średnim/małym zakresie.

- czy przerwanie snu na 90 minut poprawiło/pogorszyło/nie wpłynęło na samopoczucie na jawie w dużym/średnim/małym zakresie.

- czy poleciłbyś innym śniącym przerwanie snu na 90 minut

Na koniec jakieś swoje przemyślenia i krótkie podsumowanie pierwszej części eksperymentu dzięki temu będziemy mogli porównać to po zakończeniu krótszych przerw w spaniu a później wspomnienia mogły by się zatrzeć.

Pozdrawiam i wyrazy uznania dla wszystkich biorących udział w eksperymencie :-)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#14
Heheh przejdźcie sobie od razu na 30 min w drugim etapie, bo się zniechęcicie :P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#15
(09-09-2018, 15:23 )incestus napisał(a): Heheh przejdźcie sobie od razu na 30 min w drugim etapie, bo się zniechęcicie :P

W "badaniach" LaBergea wyszło, ze najwięcej ld uczestnicy mieli przy przerwie 60 minut w który to etap własnie wchodzimy :)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#16
(07-09-2018, 10:55 )incestus napisał(a): Powtórzę się, ale badanie w tygodniowych etapach było by jak badanie szybkości ryb w wannie :)
Strasznie mi się podoba ten tekst :)
Oceniam post, nie użytkownika.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#17
Raport Onejronauty (średnio 3-4ld miesiąc) z pierwszej fazy eksperymentu:
 
Dzień pierwszy:
3 sny z nocy 0 ld
0 snów z drzemki 0 ld
Dzień drugi:
Zaśnięcie 23,30 wybudzenie 4,00 zapamiętany 1 sen 0 ld
Zaśnięcie 5,30 obudzenie 7,00 zapamiętany 1 sen 0 ld
 
Dzień trzeci:
Zaśnięcie 23,30 wybudzenie 4,00 zapamiętany 1se 0 ld
Zaśnięcie 5,30 obudzenie 7,00 zapamiętany 1 sen 0 ld
- dziś dosypianie było ciężkie spałem płytko i budziłem się kilka razy
 
Dzień czwarty
Zaśnięcie 23,30 wybudzenie 4,00 zapamiętane 3 sen 0 ld
Zaśnięcie 5,30 obudzenie 7,30 zapamiętany 0 snów 0 ld
- niedosypianie daje mi się we znaki
 
Dzień piąty
Zaśnięcie 23,00 wybudzenie 4,00 zapamiętane 1 sen 0 ld
Zaśnięcie 5,30 obudzenie 7,30 zapamiętany 1 sen 0 ld
-  zauważam, że poranne dosypianie wiążę się z coraz większym spłyceniem snu, wzrostem napięcia i nerwowości
 
Dzień szósty
Zaśnięcie 23,30 wybudzenie 4,00 zapamiętane 1 sen 0 ld
Zaśnięcie 5,30 obudzenie 7,30 zapamiętany 1 sen 0 ld
-  chyba nie dam już dalej rady na szczęście tylko jeden dzień do 7 został, może jak tylko 60min nie będę spał to dam rady :-)
 
Dzień siódmy
Zaśnięcie 23,30 wybudzenie 4,15 zapamiętane 1 sen 0 ld
Zaśnięcie 5,30 obudzenie 7,30 zapamiętanych 0 senów 0 ld
 
- przerwanie snu na 90 minut pogorszyło jakość snu w dużym zakresie.
- przerwanie snu na 90 minut pogorszyło pamiętanie snów w średnim zakresie.
- przerwanie snu na 90 minut pogorszyło jakość treści i formy snów w średnim zakresie.
- czy przerwanie snu na 90 minut pogorszyło samopoczucie na jawie w dużym zakresie.
- czy poleciłbyś innym śniącym przerwanie snu na 90 minut - nie
 
Podsumowanie pierwszego tygodnia uwagi:
Ogółem zapamiętanych snów: 15
Zapamiętanych snów w pierwszej części nocy:11
Zapamiętanych snów po przerwie: 4
ld 0
 
-  Cieszę się, ze to ostatni dzień 1,5godzinnych przerw we śnie bo dłużej to bymn tak chyba nie zdzierżył i tak ledwo funkcjonuję. Ogólnie z dnia na dzień byłem coraz bardziej rozbity, coraz bardziej niewyspany i rozdrażniony oraz coraz słabiej pamiętałem sny a spanie po drzemce to meczenie się w patologicznym półśnie coraz płytszym i coraz bardziej nieprzyjemnym a przy tym jak widać skuteczność mimo strasznego nakładu sił, energii i zdrowia – u mnie zerowa - zobaczymy co będzie dalej.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#18
Raport Gambola
Noc : x
1.czy wplynela na jakosc snow?
2.czy wplynela na pamiec snow ?
3.czy wplynela na samopoczucie na jawie?
 
Noc:1
1: wplynela w malym stopniu
2: nie wpłynęła
3:wplynela w srednim stopniu
4:nie wpłynęła
Zapamietanych snow: 1   po wbtb 1  ld:0
 
Noc:2
1:wplynela w malym stopniu
2:nie wpłynęła
3:wplynela w srednim stopniu
4:nie wpłynęła
Zapamietanie snow:2  po wbtb:1   ld:0
 
Noc:3
1.wplynela w srednim stopniu
2.wplynela w malym stopniu
3.nie wpłynęła
4.nie wpłynęła
Zapamietanie snow:2 cpo wbtb2  ld:0
 
Noc:4
1: wplynela w malym stopniu
2:wplynela w srednim stopniu
3: nie wpłynęła
 
4: nie wpłynęła
Zapamietanych snow:2 po wbtb:3  ld:0
Noc:5
1:wplynela w srednim stopniu
2:wplynela w malym stopniu
3:wplynela w srednim stopnii
 
4:nie wpłynęła
Zapamietanych snow:3 po wbtb:2  ld:1
 
Noc:6
1:Wplynela w malym stopniu
2:wplynela w malym stopniu
3:wplynala w srednim stopniu
4: nie wpłynęła
Zapamietanych snow:2 po wbtb:2 ld:0
 
Noc:7
1.wplynela w srednim stopniu
2:wplynela w malym stopniu
3: wplynela w malym stopniu
4: nie wpłynęła
Zapamietanych snow :2 po wbtb 2 ld:1
Moje ld odbyly sie w 5 i 7 noc zaczynalem od poniedzialku czylo ld byly w piatek i niedziele

Przejde juz do podsumowania. Jestem zadowolony po pierwszym tygodniu eksperymentu. Efekt moglem obserwowac juz drugiej nocy kiedy to mialem paraliz senny ( ciekawe zjawisko) . Moja pamiec snow polepszala sie w mniejszym lub lepszym stopniu, na tresc snow jednak nic nie wplynelo natomiast jakosc snow w niektorych nocach byla naprawde swietna i tu przejde juz do jednego minusa otoz po zmeczenie w nie ktorych dniach byl naprawde mocny ale to jedyny minus. Po tygodniu udalo mi sie uzyskac dwa swiadome sny ( jestem z siebie dumny ) . Napewno polecilbym 90min przerwe dla innych.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#19
[b]sz4m4n - raport z pierwszych 7 dni eksperymentu[/b]


Dzień pierwszy:
Zaśnięcie 23,30 obudzenie 4,00 1 sny z nocy 0 ld
Zaśnięcie 5,30 4 sny z drzemki 0 ld

Dzień drugi:
Zaśnięcie 23,00 wybudzenie 4,00 zapamiętany 2 sny 0 ld
Zaśnięcie 5,30 obudzenie 7,00 zapamiętany 2 sen 1 ld
 
Dzień trzeci:
Zaśnięcie 1,00 wybudzenie 5,40 zapamiętany 1sen 0 ld
Zaśnięcie 7,10 zapamiętany 2 sny 0 ld
 
Dzień czwarty
Zaśnięcie 23,30 wybudzenie 1,30 zapamiętane 1 sen 0 ld
Zaśnięcie 3,00 obudzenie 6,20 zapamiętany 3 snów 1 ld

 
Dzień piąty
Zaśnięcie 20,45 wybudzenie 2,00 zapamiętane 3 sny 0 ld
Zaśnięcie 3,50 obudzenie 7,50 zapamiętany 2 sny 0 ld
 
Dzień szósty
Zaśnięcie 21,50 wybudzenie 3,20 zapamiętane 2 sny 0 ld
Zaśnięcie 5,00 obudzenie 7,40 zapamiętany 1 sen 0 ld
 
Dzień siódmy
Zaśnięcie 23,40 wybudzenie 5,10 zapamiętane 2 sny 0 ld
Zaśnięcie 6,40 obudzenie 8,00 zapamiętanych 2 snów 0 ld

Pierwsza część nocy 13 snów 0 ld druga częśc nocy16 snów 2 ld
 
  • przerwanie snu na 90 minut pogorszyło jakość snu w średnim zakresie.
  • przerwanie snu na 90 minut pogorszyło pamiętanie snów średnim zakresie.
  • przerwanie snu na 90 minut pogorszyło jakość treści i formy snów w małym zakresie.
  • przerwanie snu na 90 minut nie wpłynęło na samopoczucie na jawie.

Statystyka może przeczyć temu co napisałem o pamiętaniu snów, bo jednak w drugiej części nocy było ich więcej, jednak krótkie i gówno z nich pamiętałem.

Nie poleciłbym przerywania snu na 90minut, są efektywniejsze sposoby i mniej gniotące łeb
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
#20
Freskum - raport z pierwszego tygodnia eksperymentu

Dzień 1.
Zaśnięcie 0:00
Wybudzenie: 4:58
Zapamiętane sny: 1
Szczegółowość snu: 7/10
Ponowne zaśnięcie: 6:30
Wybudzenie: 8:25
Zapamiętane sny: 1
Szczegółowość snu: 4/10


Dzień 2.
Zaśnięcie 0:30
Wybudzenie: 5:25
Zapamiętane sny: 2
Szczegółowość snu: 3/10 i 5/10
Ponowne zaśnięcie: 7:00
Wybudzenie 8:55
Zapamiętane sny: 1
Szczegółowość snu: 0,5/10


Dzień 3.
Zaśnięcie 0:25
Wybudzenie: 5:36
Zapamiętane sny: 0
Szczegółowość snu: ------
Ponowne zaśnięcie: 7:05
Wybudzenie: 9:30
Zapamiętane sny: 1
Szczegółowość snu: 2/10


Dzień 4.
Zaśnięcie 0:00
Wybudzenie: 5:00
Zapamiętane sny: 1
Szczegółowość snu: 3/10
Ponowne zaśnięcie: 6:34
Wybudzenie 9:00
Zapamiętane sny: 1
Szczegółowość snu: 5/10


Dzień 5.
Zaśnięcie 0:20
Wybudzenie: 5:22
Zapamiętane sny: 3
Szczegółowość snu: 3/10, 4/10 i 1/10
Ponowne zaśnięcie: 7:00
Wybudzenie 9:45
Zapamiętane sny: 2
Szczegółowość snu: 5/10 i 8/10 (LD)


Dzień 6.
Zaśnięcie 2:00
Wybudzenie: 7:00
Zapamiętane sny: 0
Szczegółowość snu: -----
Ponowne zaśnięcie: 8:30
Wybudzenie: 8:50
Zapamiętane sny: 1
Szczegółowość snu: 1,5/10


Dzień 7.
Zaśnięcie 0:40
Wybudzenie: 5:35
Zapamiętane sny: 2
Szczegółowość snu: 5/10 i 3,5/10
Ponowne zaśnięcie: 6:55
Wybudzenie 7:40
Zapamiętane sny: 1/0
Szczegółowość snu: 0,1/10

Przerwanie snu na 90 minut pogorszyło jakość snu w dużym stopniu.
Przerwanie snu na 90 minut pogorszyło pamiętanie snów w średnim stopniu.
Przerwanie snu na 90 minut pogorszyło jakość treści i formy snów w dużym stopniu.
Przerwanie snu na 90 minut wpłynęło w średnim stopniu na samopoczucie na jawie.

Nie poleciłbym przerywania snu na 90 minut. Jest to bardzo męczące i daje marne efekty.

Mam nadzieję, że następne części eksperymentu będą łagodniejsze  .
(Czas zaśnięcia i obudzenia jest opcjonalny, trzeba liczyć +/- 10 minut).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post


Skocz do:

UA-88656808-1