Odpowiedz 
KURS 2 ::::: 01.08-28.08.2011 :::::
#21
Tydzień 3 Dzień 7 21.08.2011


BYTOF RADZI -Twój program na dzień oneironauty


A. W czasie dnia:

1. Przyjrzyj się dokładnie temu, co widzisz i odpowiedz sobie na pytanie "czy to sen, czy nie". Na chwilę zatrzymaj oddech, zwróć uwagę na swoją percepcję i charakter rzeczywistości, której doświadczasz. Przyjrzyj się, czy wszystko jest OK, czy nie ma w pobliżu jakiegoś znaku snu (najlepiej z twojej głównej kategorii znaków snu), albo czy możesz zmienić jakiś szczegół samą siłą woli.

2. Gdy stwierdzisz jasno, że nie śnisz, wyobraź sobie, że to jednak sen i powiedz do siebie: "Wszystko jest snem, ja jestem snem". Pomyśl, że świat dookoła, twoje ciało i ty sam(a), twoja świadomość, również jest snem. Twoja myśl, że "wszystko jest snem" jest snem! Zrób z tego zabawę, wprowadź swój umysł w zabawne pomieszanie. Wyobraź sobie, że przekształcasz rzeczywistość, na przykład zmieniasz kolor jakiegoś przedmiotu lub sprawiasz, że zaczyna on lewitować. Wyobraź sobie, że dokonujesz tego samą siłą woli. Oddychaj głęboko i pobudź swoje emocje. Poczuj niezwykłą, niesamowitą atmosferę stanu podwyższonej świadomości.

3. Gdy to robisz, powiedz do siebie: "następnym razem, gdy będę śnił(a), będę pamiętać, by rozpoznać sen." W czasie gdy to mówisz, na chwilę wstrzymaj oddech. Powtórz to kilkakrotnie, póki nie poczujesz, że to zapamiętałeś(aś).

4. Zaplanuj chwilę powtórzenia ćwiczenia przy jakiejś okazji, która zdarzy się za kilkadziesiąt minut. Użyj do tego wyobraźni.


B. Przed snem:

1. Przeczytaj kilka snów z dziennika snów.

2. Przypomnij sobie wydarzenia dnia od chwili przebudzenia do teraz ale udawaj, że wszystko było snem, tzn. wyobraź sobie, że przypominasz sobie sen.

3. Zasypiaj z postanowieniem zapamiętania snów, powiedz do siebie: "Mogę zapamiętać swoje sny, mogę również ich nie zapamiętać, ale jutro, gdy się obudzę BĘDĘ je pamiętać".


C. Obudź się ze snu po 4,5 lub 6 godzinach i:

1. Nie poruszaj się, przypomnij sobie sen.

2. Otwórz oczy i zapisz sen.

3. Wstań. Zrób test rzeczywistości.

4. Rób cokolwiek przez 10 - 20 minut, np. czytaj opisy świadomych snów innych oneironautów lub swoje. Pomoże ci to rozbudzić w sobie emocje pragnienia (tęsknoty) osiągnięcia świadomego snu. Możesz zaplanować najbliższy świadomy sen. Uwzględnij przy tym emocje pozytywne: radość, fascynację, dumę, satysfakcję, przyjemność, rozkosz, poczucie wolności i mocy itp. Zrób test rzeczywistości kilka razy (pkt. A 1,2,3).

(5). W ciągu 3 - 4 minut wykonaj własnoręcznie "mandalę snu". Uwzględnij w niej temat snu, zwróć uwagę na rodzaj emocji.


D. Połóż się do snu i:

1. Głęboko oddychaj i przypomnij sobie sen.

2. Wyobraź sobie, że w pewnym momencie snu, na skutek zauważenia znaku snu lub pojawienia się określonej emocji we śnie, zatrzymujesz oddech, zwracasz swoją uwagę na percepcję i świat dookoła i rozpoznajesz, że śnisz. Czujesz w tym momencie ogromną satysfakcję i podekscytowanie. (Ci, którzy zauważą, że często w tym momencie towarzyszy im "senny lot" powinni wyobrazić sobie, że i tym razem zaczynają lecieć we śnie.) Następnie przystępujesz do działania, które jest celem twojego snu.

3. Powtarzaj: "w moich snach mogę pamiętać, by rozpoznać, że śnię i mogę tego nie pamiętać, ale w najbliższym moim śnie BĘDĘ PAMIĘTAĆ, by rozpoznać, że śnię." (Przypomnij sobie od czasu do czasu o spoczywającej pod poduszką "mandali".)

4. Powtarzaj pkt. 2 i 3 przez co najmniej 15 minut, aż do zaśnięcia.


E. Jeżeli jeszcze nie śpisz lub przebudziłeś(aś) się ze snu:

1. Nie poruszaj się i nie otwieraj oczu.

2. Patrz przed siebie i obserwuj ciemność oraz wszystko co widzisz za zamkniętymi powiekami, wyobraź sobie, że patrzysz w głąb, ok. dwa metry przed siebie.

3. Poczuj swoje ciało, jego rozluźnienie (może paraliż) i wrażenia kinestetyczne.

4. Oczekuj pojawienia się dziwnych zjawisk, czyli hipnagogii wzrokowych i kinestetycznych, ale pozostań bierny(a). Powtarzaj: WSZYSTKO JEST SNEM w sposób mechaniczny, bez specjalnej koncentracji na znaczeniu słów, słuchaj ich jak gdyby brzmiały w tle twojego umysłu, gdzieś z oddali, bardzo delikatnie.


Część A służy doskonaleniu pamięci o przeprowadzaniu testów rzeczywistości. "Jasność" świadomości, krytyczne przyglądanie się rzeczywistości jest takie samo na jawie i we śnie. Jego następstwem jest "rozpoznanie" stanu jawy, bądź snu. Pojawienie się "jasności świadomości" na jawie, na skutek zaistnienia "przyczyny", którą wcześniej ustaliliśmy i zgodnie z naszym postanowieniem, jest jedyną możliwością "treningu" tej zdolności. Jeżeli działa to na jawie, zadziała również we śnie.

Punkt C5. Jest to punkt dodatkowy, który nie musi być uwzględniany w codziennej praktyce. "Mandala snu" to schematyczny rysunek ujmujący w prosty sposób wolę osiągnięcia świadomości we śnie. Może zawierać również temat snu (główne emocje), lub nawet krótkie pytanie, na które chcielibyśmy otrzymać odpowiedź. Podświadomość lubi odwoływać się do materialnych, zmysłowych konkretów, szczególnie odpowiada jej "rytuał" sporządzania "mandali" i umieszczania jej pod poduszką lub w pobliżu śniącego.

Punkt D3. Sformułowanie swojego postanowienia rozpoznania snu w ten sposób, pozwala ominąć problem zbyt silnego pragnienia, które bywa przeszkodą. Ponadto wprowadza ono element wiary - pewności, że świadomy sen zdarzy się, choć nie musi.


PODSUMOWANIE:
1. Wykonuj regularnie TR co 10 min. plus za każdym razem, gdy zauważysz znak senny
2. Zasypiając dokonaj Afirmacji w celu nastawienia podświadomości do zapamiętania snów. Sugestia "Teraz idę spać i będę śnił. Po każdym zakończonym śnie się obudzę i będę go pamiętał"
3. Przygotuj dziennik snów, długopis i ewentualną latarkę na zapisanie snów po przebudzeniu
4. Wykorzystaj technikę WBTB + VILD, jeśli masz na to czas
Znajdź wszystkie posty użytkownika
#22
Tydzień 4 Dzień 1 22.08.2011

O zaczynami ostatni tydzień naszego kursu :) A kurs niczym oszukać przeznaczenie 6, przeżyło 46 ludzi w katastrofie deskorolki i teraz śmierć przychodzi kolejno po każdego... Zostało już tylko pięciu :twisted:


Wspomagacze LD -Etnobotanika

Synaptolepis kirkii. Bardzo ciekawa roślina, podobno ma zdolnośc wytwarzania świadomych i proroczych snów a także wizji podczas prób wchodzenia w stan transu. Sproszkowaną roślinę można kupic w shamanshop.pl a także w magicznym ogrodzie. Szkoda tylko że jest tak droga - 5g za ok 10 zł. Poniżej zamieszczam opis "wyciągnięty" z shamanshopu:

"Synaptolepis kirkii używana była do uzyskiwania wizji podczas wchodzenia w trans oraz w połączeniu z innymi roślinami do otrzymywania mieszanki Ubulawu.
Święte ubulawu było stosowane od wieków przez plemiona Zulu i Xhosa w celu oczyszczenia, umysłu i komunikacji z przodkami podczas świadomych snów. Szamani często stosowali napary z tej rośliny, która pozwalała im zobaczyć więcej podczas transu."

sposób spożycia: Przyrządzić należy napar z 5g i wypić przed snem na pusty żołądek.


Ilex guayusa.

Ma dość dobry potencjał wywoływania LD lecz jest słabsza od calea zacatechichi. Roślina jest o tyle ciekawa, że zawiera ona najwięcej kofeiny z pośród wszystkich roślin rosnących na ziemi. Ponadto łagodnie pobudza i relaksuje.

opis z shamanshopu:

Ilex guayusa to bardzo ciekawa i zaskakująca roślina, która działa dwufazowo- pobudzająco i uspokajająco. Jest także znana ze swojej zdolności do wywoływania świadomych snów. Często bywa stosowana jako stymulant oraz przy rytuałach Ayahuasca aby zmniejszyć senność i złagodzić smak.
Ponadto twierdzi się, że guayusa ma właściwości oczyszczające umysł i ciało.


Entada Rheedii.

opis z shamanshopu:

Afican Dream Herb-Entada rheedii . Nasiona tej rośliny stosowano jako amulet sprowadzający szczęście.Tytoń otrzymywany z tych bardzo dużych nasion jest stosowany na wybrzeżu południowoafrykańskim w celu wywoływania świadomych snów.

Silene Capensis
Konkretnie jej korzeń: Africam Dream Root (ADR) Afrykański Korzeń Snów

African dream root (Afrykański korzeń snów ) ma zdolność do zwiększania intensywności i wyrazistości snów oraz (w połączeniu z odpowiednimi ćwiczeniami) do wywoływania świadomych snów.
Wiele plemion min. plemię Xosa korzystało z Silene capensis w celach kontaktu z bogami i duchami przodków .

African dream root stosowano przez przynajmniej 3 dni, aby kontaktować się z bytami niematerialnymi ze świata snów. Tradycyjnie wrzucano kilka korzonków Afrykańskiego korzenia snów do wody i wytrząsano do ubicia piany, którą następnie spożywano. Innym sposobem było żucie przez parę minut korzonków. Badania nad Silene Capensis stwierdzają, że już bardzo małe ilości, ok.250 mg są dawką efektywną.
W odróżnieniu do popularnej Calea zacatechichi jest znacznie skuteczniejsza i praktycznie nie ma osób niewrażliwych na jej moc.
Afrykański korzeń snów był również używany jako jeden z głównych składników mieszanki Ubulawu.



PODSUMOWANIE:
1. Wykonuj regularnie TR co 10 min. plus za każdym razem, gdy zauważysz znak senny
2. Zasypiając dokonaj Afirmacji w celu nastawienia podświadomości do zapamiętania snów. Sugestia "Teraz idę spać i będę śnił. Po każdym zakończonym śnie się obudzę i będę go pamiętał"
3. Przygotuj dziennik snów, długopis i ewentualną latarkę na zapisanie snów po przebudzeniu
4. Wykorzystaj technikę WBTB + VILD, jeśli masz na to czas
Znajdź wszystkie posty użytkownika
#23
Tydzień 4 Dzień 2 23.08.2011


Poziomy świadomości we śnie
Rozróżniamy 4 poziomy świadomości we śnie:

1. Przedświadomy
Prześladuje cię przeczucie, że coś nie jest w porządku, ale nie możesz nic na to poradzić. Kiedy się budzisz, dostajesz oświecenia - "Oczywiście, że coś było nie tak! Przecież to mi się śniło! Jak mogłem nie zauważyć?"

2. Niski poziom świadomości
Przez krótki okres jesteś świadomy tego, że śnisz, ale nie możesz utrzymać tej myśli. Chcesz świadomie działać na sen, ale szybko ten sen cię porywa i tracisz tę świadomość.

3. Wysoka świadomość
Wiesz, że śnisz i że wszystko co się dzieje to sen, a ty nie jesteś w żaden sposób zagrożony, a twoje ciało bezpieczne leży w łóżku. Wszystko jest jasne i czyste, kolory są intensywniejsze, zapachy są lepsze i wydaje ci się, że możesz patrzeć nieskończenie daleko. Wysoka świadomość może daje na prawdę ogromnego "kopa".

4. Absolutna (totalna) świadomość
Od momentu, kiedy zasypiasz wiesz, że śnisz i wszystko jest pod Twoją kontrolą. Nie odzyskujesz świadomości w czasie snu, ale zapadasz w ten sen całkiem świadomie (WILD i techniki WILDopodobne)


PODSUMOWANIE:
1. Wykonuj regularnie TR co 10 min. plus za każdym razem, gdy zauważysz znak senny
2. Zasypiając dokonaj Afirmacji w celu nastawienia podświadomości do zapamiętania snów. Sugestia "Teraz idę spać i będę śnił. Po każdym zakończonym śnie się obudzę i będę go pamiętał"
3. Przygotuj dziennik snów, długopis i ewentualną latarkę na zapisanie snów po przebudzeniu
4. Wykorzystaj technikę WBTB + VILD, jeśli masz na to czas
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  KURS 2 :::: ZAPISY Slavia 45 23,209 31-07-2011, 20:56
Ostatni post: Kidney Failure
  KURS 1 ::::: 01.04-28.04.2011 ::::: Slavia 28 21,412 27-04-2011, 19:14
Ostatni post: Slavia
  KURS 1 ::: Ankieta dla uczestników Slavia 17 10,460 01-04-2011, 17:52
Ostatni post: High Contrast
  2011 maraton do mety czas zacząc. Przyjaciel Noni 14 5,237 09-01-2011, 21:04
Ostatni post: Marfi14

Skocz do:

UA-88656808-1