Odpowiedz 
Jak osiągnąć LD?
#1
Jak osiągnąć LD?

1. Techniki pośrednie:
a) dziennik snów - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.isen.pl/page,Zapamietywanie_snow,64.html">http://www.isen.pl/page,Zapamietywanie_snow,64.html</a><!-- m -->
b) testy rzeczywistości - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.isen.pl/page,Testy_rzeczywistosci,66.html">http://www.isen.pl/page,Testy_rzeczywistosci,66.html</a><!-- m -->

2. Techniki bezpośrednie:
a) MILD - (ang. Mnemonic Induced Lucid Dream; Pamięciowo Wywołany Świadomy Sen)
Techniki tej używa się po przebudzeniu, kiedy mamy zamiar jeszcze pospać. Dobrze jest, kiedy sen trwał około 5 godzin, ale nie ma przeciwwskazań, by obudzić się trochę wcześniej czy później. Można nastawić sobie budzik, choć lepiej jest, gdy wybudzenie nastąpi naturalnie. O co tu chodzi?
Gdy się obudzisz, wstań na chwilę po to, aby otrząsnąć się ze snu. Zanotuj zapamiętane marzenia senne i połóż się z powrotem do łóżka. Musisz wmówić sobie, że po ponownym obudzeniu będziesz pamiętać to co Ci się przyśniło. Następnie powtarzaj w myślach "Zaraz zasnę. Jestem we śnie, mam świadomość". Oczywiście można to dowoli zmieniać, ale należy pamiętać, aby ta sentencja była krótka oraz że słowa dotyczące snu powinny być w formie teraźniejszej.
Następnie przechodzimy do wizualizacji. Wyobrażaj sobie siebie śpiącego, swoje łóżko, przypomnij sobie jakiś sen i pomyśl jak uzyskujesz w nim świadomość. Należy powtarzać tę sentencję i wizualiazję cały czas, i odpędzać inne natrętne myśli. Kiedy w końcu zaśniesz, może przypomnieć Ci się to wszystko i wtedy uświadomisz sobie, że śnisz.

b) FILD - (ang. Finger Induced Lucid Dream; Świadomy Sen Wywołany Palcami)
Technika ta jest najskuteczniejsza, kiedy jesteśmy bardzo zmęczeni lub, gdy wiemy, że zaraz zaśniemy (np. kiedy się obudzimy w nocy - tylko nie można się zbytnio rozbudzić - lub po jakimś ciężkim dniu).
Należy się wtedy zrelaksować i niczym nie zaprzątać swoich myśli. Jeśli jesteś pewien/pewna, że niemal po zamknięciu oczu zaśniesz, to od razu przejdź do następnego kroku. Jeśli nie, to poczekaj jeszcze minutę, dwie.
Zacznij ruszać nieznacznie palcami jak proponuje twórca tej techniki - Hargart. Udawaj, że grasz na pianinie palcem wskazującym oraz środkowym, powoli i delikatnie. Opuszczasz jeden palec, a kiedy go podnosisz, opuszczasz drugi. Czynność ta powinna trwać około dosłownie 10-30 sekund (na wyczucie). W tym czasie nie należy ani odliczać, ani liczyć czasu, ani nic wizualizować. Pomyśl sobie, że za 30 sekund zrobisz RT. Robisz test z łapaniem się za nos i prawdopodobnie jesteś już we śnie. Wtedy nie podnoś się z łóżka, bo się obudzisz. Poleż jeszcze chwilę i z zamkniętymi oczami zacznij wyobrażać sobie swój pokój lub jakieś inne miejsce. Po chwili obraz powinien się pojawić i wtedy jesteś we śnie, świadomy.
Jeśli RT dało negatywny wynik, poleż jeszcze trochę w stanie relaxu i powtórz wszystko, kiedy już będzie blisko zaśnięcia. Nie można robić testów co chwilę, bo to tylko wybudzi.

c) WILD - (ang. Wake Inducted Lucid Dream; Świadomy Sen Wywołany Jawą)
Jest to niezwykle skuteczna technika, lecz trudna do osiągnięcia i wymaga wielu prób. Polega ona na zaśnięciu bez utraty świadomości. W przeciwieństwie do FILD, ćwiczymy, będąc wypoczęci.
Połóż się, zamknij oczy i zrelaksuj. Dobrą metodą na to jest, kiedy już chwilę odleżymy, 'usypiać' każdą część ciała po kolei. Napnij mięśnie stóp na chwilę, potem je rozluźnij i pomyśl sobie, że zasnęły. Następnie zrób to samo z łydkami, udami i tak w górę. Wprowadzi to stan relaksu, który jest tu bardzo ważny. Oczywiście nie można się ruszać, drapać etc., bo ciało musi zasnąć, a umysł być świadomy.
Teraz wizualizacje. Możliwości jest wiele. Np. odliczanie 1- śnię, 2- śnię, 3- śnię itd. - przy każdym oddech. Jednak lepiej odliczać jest od 100 w dół, ponieważ jest trudniej i trzeba się skupić (od 1 w górę liczymy machinalnie). Przydaje się też skomplikowanie, np. odliczanie co dwa czy trzy. Do tego wyobraź sobie, że schodzisz po schodach w dół (cyferka-schodek) lub po drabinie. Będą pojawiać się hipnagogie, którym na razie nie można dać się rozproszyć. Różne obrazy, mniej lub bardziej wyraźne, konkretne lub też nie. W pewnym momencie nadejdzie świadomość, że możesz rozpocząć sen. Wtedy chwyć się którejś z wizji, a obróci się ona w sen. Trochę to skomplikowane i na wyczucie, ale będzie wiadomo, kiedy nadejdzie ten moment.
Można też, kiedy się dojdzie już (np. licząc od 100 do 0) do końca, wyobrazić sobie, że na końcu tych schodów są wielkie ciężkie drzwi (drzwi od wieków są symbolem przejścia). Zacznij je otwierać, mocuj się z nimi, a jednocześnie wyobrażaj co za nimi się znajduje i że przechodząc przez nie będziesz już we śnie. Kiedy wreszcie się otworzą, wkrocz w krainę snu.
Technika trudna, ponieważ ciężko utrzymać świadomość i zwykle kończy się zaśnięciem. Ale kiedy już się ją opanuje, daje dużo satysfakcji i bardzo wyraźne ld'ki.

d) WBTB (ang. Wake Back To Bad; Obudź się i wróć do łóżka)
Dość skuteczna metoda. Nastaw budzik, aby obudzić się wcześniej niż normalnie, np. w środku nocy. Kiedy zadzwoni budzik, przy jak najmniejszym wysiłku ciała, obudź umysł. Poczytaj coś na temat LD, aby tylko ono zaprzątało Twój umysł albo stwórz jakiś wiersz, albo krótką powieść, jeśli jesteś kreatywny. Najlepiej z wykorzystaniem motywu LD. Możliwości jest wiele. Po jakimś czasie (15 minut - godzinie) wróć do snu. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że doświadczysz LD. Warto również łączyć tę technikę z MILD lub WILD.

e) PILD i RILD (Punishment Induced Lucid Dream i Reward Induced Lucid Dream; Technika Kary i Nagrody)
Mimo że są to osobne techniki, opiszę je razem, ponieważ są do siebie podobne i ładnie razem współgrają. Metoda ta polega na karaniu siebie, kiedy nie będziemy mieć LD i nagradzaniu, gdy LD wystąpi. Zatem po każdej nocy bez świadomych snów należy zrobić coś czego nie lubimy. Zimny prysznic, przyłożenie bateryjki do języka, pozmywanie, każdy nie lubi czegoś innego. Kiedy natomiast LD doświadczymy, po obudzeniu się, robimy coś przyjemnego. Wpływa to na podświadomość, która będzie dążyć do przyjemności, a zatem LD będą częstszym zjawiskiem.

f) UILD (Urinate Induced Lucid Dream; Świadomy Sen Wywołany Parciem na Pęcherz)
Metoda nie najciekawsza i raczej niezbyt przyjemna, szczególnie jeśli ktoś ma problemy z pęcherzem. Przed snem wypij dużo płynów, a przy każdej wizycie w WC rób test rzeczywistości. Możliwe, że przyśni Ci się toaleta, zrobisz RT i uzyskasz świadomość.

g) SILD (ang. Sexual Induced Lucid Dream)
Technika polega na wykonywaniu testu rzeczywistości za każdym razem, kiedy pomyślimy o seksie, partnerze/partnerce lub miłości.


Jest jeszcze pewna technika, nie wiemy czy ma ona jakąś nazwę, możnaby ją nazwać Symbol Induced Lucid Dream, z tym, że wtedy, by miała taki sam skrót jak poprzednia. Zresztą, mniejsza o nazwę. Ogólnie chodzi o ustalenie jakiegoś symbolu, na widok którego będziemy robić RT. I tak można obrać sobie np. jakąś runę, literę czy znak; cokolwiek. Malujemy go sobie markerem gdzieś na ciele (przykładowo wewnętrzna strona nadgarstka). Kiedy wejdzie to w nawyk, we śnie zrobimy na jego widok RT lub zaniepokoi nas brak symbolu lub też inny znak w jego miejscu, bo tak może się zdarzyć. Można również zrobić go gdzieś w pokoju czy w jakimś miejscu, gdzie często bywamy. Właściwie to polecam ustalić sobie jakieś osobiste przedmioty tudzież motywy, na widok których wykona się test rzeczywistości. Najlepiej takie, które często się śnią. Jeśli masz dziennik snów i jest w nim nieco zapisków, możesz zobaczyć co najczęściej pojawia się w Twoich snach.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz 


Skocz do:

UA-88656808-1